TURKATAK

ASKERİ STRATEJİ
 
AnasayfaAnasayfa  PortalliPortalli  GaleriGaleri  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BAŞKAN
Başkan
avatar

Mesaj Sayısı : 109
Kayıt tarihi : 13/07/07

MesajKonu: ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi   Çarş. Tem. 04, 2012 12:16 am



ASES Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi, ülkemizde geliştirilen ilk entegre Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemidir. ASES Sistemi, ASELSAN tarafından geliştirilen ve bir Merkezi Yönetim Birimi etrafında

Radar İkaz Almacı (RWR),
Füze İkaz Almacı (MWS) ve
Chaff/Flare Sarfedici (CMDS)
alt sistemlerinden oluşan, görev esnasında pilota kolay durum muhakemesi ve tehdite özel karşı-tedbir uygulama kabiliyetlerini içeren bir sistemdir.

MELTEM Projesinde kullanılacak olan ASES-235M Sistemi (SPS), bir Merkezi Yönetim Birimi etrafında entegre edilmiş olan Füze İkaz Sistemi (MWS), Chaff/Flare Atıcı Sistemi (CMDS), Pilot Kontrol Paneli (PCP), Kokpit Kontrol ve Görüntü Birimi (CCDU) ile Veri Yükleme Birimi (MLU) alt-sistemlerinden oluşan ve bu sistemlerin tek bir merkezden kontrolünü sağlayan EH Merkezi Yönetim Birimi ile entegre bir kendini koruma sistemidir.

ASES Entegre Kendini Koruma Sistemi en uygun çözümdür:

ASES’te alt sistemlerden alınan bilgiler değerlendirilip, veri füzyonu sonrasında tehdide karşı en uygun karşı tedbir uygulanır.
ASES uçak için maksimum düzeyde koruma sağlar ve personel/kullanıcı yükünü en aza indirir,
ASES özel olarak Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi biçiminde tasarlanmış ve entegre edilmiştir.
EH süiti için Merkezi Yönetim fonksiyonu anlayışıyla geliştirilmiş bir Entegre Kendini Koruma Sistemi yaklaşımı
Merkezi Yönetim Birimi etrafında geleceğe yönelik ve kullanıcı ihtiyacına göre yeni EH sistemlerinin eklenmesini sağlayan değişebilen ve modüler entegrasyon yapısı
Çift yedekli MIL-STD-1553B EH Bus mimarisi,
Çeşitli haberleşme standartlarını destekleme: MIL-STD-1553, RS-422, RS-232, ARINC-429, Ethernet
En az çaba ile uçak aviyonik sistemlerine entegrasyon
Tehdit, senaryo, uçak ve istihbarat verilerinin tam olarak değerlendirilmesi
Gerçek zamanlı çoklu sensör füzyonu sayesinde çok hızlı ve yüksek olasılıklı (POI) tehdit sistemi tanıma, tanımlama
Entegre olmamış kendini koruma sistemlerine oranla çok düşük hatalı (FAR) algılama
Füze İkaz:

MILDS sisteminin “Glass cockpit” entegrasyonu – Pasif UV teknolojisi ile çalışan Füze İkaz Sistemi
6 füze ikaz sensörü ile küresel kaplama
Yüksek olasılıklı tehdit tespiti
Yüksek açısal çözünürlük
Tüm füze tehditlerini yakalama
Tehditler ile tehdit oluşturmayan UV kaynakların ayırt edilebilmesi
Fırlatılış anında füzeyi tespit (maksimum karşı tedbir süresi)
Hızlı karşı tedbir uygulayabilme
Çoklu tehdit analiz ve takip kabiliyeti
Düşük hatalı algılama oranı (FAR)
Mevcut ve gelecekteki sistemlere kolay entegrasyon
Düşük idame harcamaları
Özel soğutma ihtiyacının bulunmaması
Radar İkaz:

Radar İkaz Alıcısının (RWR) “Glass Cockpit” entegrasyonu
EH Sistemine RWR’dan alınan tehditlerin kimliklerinin aktarımı
Karşı Tedbir Sistemi:

Entegre “glass cock-pit” Chaff/Flare atıcı sistemi kullanımı
Sürekli envanter izleme ve kritik mühimmat sayısında sesli ve görsel uyarı
By-pass hatları ile doğrudan chaff/flare atabilme
Otomatik olarak hatalı atım anlama ve aynı cins başka bir mühimmatla telafisi
Standart NATO mühimmatı kullanımı
Karşı Tedbir Uygulama:

Tamamen ASELSAN tarafından geliştirilmiş algoritma ve yazılımlar ile :

Sensör Veri Füzyonu, EH yönetimi ve kullanıcı arayüzleri
Otomatik tehdit tespiti, tanımlaması ve karşıtedbir uygulaması sayesinde etkin ve hızlı reaksiyon
Merkezi Yönetim Birimi ile optimum ve tehdide özel karşı tedbir yöntemleri uygulama
Otomatik, yarı-otomatik ve manuel operasyon modları
… ve dahası:

Tamamen “glass-cockpit” uyumluluk
Çok Fonksiyonlu Ekran
(MFD) desteği ile Gelişmiş Kullanıcı Arayüzü (HMI)
NVG uyumluluk
Çabuk reaksiyon verebilme için istenen sembolojiyi kullanabilme imkanı
Maksimum beka için sesli uyarı ve ikazlar
Uçuş kayıtları
PCMCIA standart kartı ile tek noktadan veri yükleme-alma
Çok seviyede Cihaz İçi Test (BIT) desteği
Sistem adaptasyonu ve gelecekteki güncellemeler için sürekli ASELSAN desteği
Analiz Destek Merkezi yapılanması ile görev dosyaları hazırlama ve görev sonrası veri inceleme
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://turkatak.userboard.net
 
ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TURKATAK :: Genel Konular :: Hava Kuvvetleri-
Buraya geçin: